niedziela, 10 kwietnia 2011

Dublińskie wzgórza

Ostatnio w Irlandii jest przepiękna pogoda. Słonecznie, ciepło, powietrze pachnie pięknie ziemią, wszelkie owady się pobudziły, większość drzew się zazieleniła. Irlandczycy mówią, że jest to bardzo nietypowe jak na kwiecień. Mnie to bardzo odpowiada, mam nadzieję, że będzie pięknie aż do późnej jesieni, już za dużo napatrzyłam się na irlandzkie ciężkie chmury i zimny wiatr, choć zanim tu przyjechałam, wydawało mi się to bardzo "romantyczne". Byłam dziś w Dublin Mountains, choć to nie są góry, ale raczej wzgórza. Aż trudno uwierzyć, że kiedyś wszytskie były porośnięte lasami. Na zdjęciu widać górę, która podobno nazywa się "Katie Gallagher's":

po drodze typowe irlandzkie mury kamienne, czyli dry stone walls, z kamieni pozbieranych dawno temu na polach. Jest ich najwięcej na zachodzie Irlandii:


na prawie każdym polu pasły się konie, choć im dalej od Dublina, tym więcej jest owiec lub krów na polach.


na zdjęciu poniżej w dali widać nieco zamglone morze (a dokładnie Zatokę Dublińską - podobno jak jest dobra widoczność widać Walię):


byliśmy na starym cmentarzu z ruinami kościoła z X wieku (co tutaj nie jest takie rzadkie) w Kilternan, w środku którego rośnie drzewo. W Kilternan jest  również jedyny w Irlandii stok narciarski.



naokoło ruin jest teren bardzo starego cmentarza. Rodzice naszego przewodnika są na nim pochowani. Co tutaj również nie jest nietypowe, na cmentarzu pasły się owce, a zaraz za murem krowa i konie


bardzo stare płyty nagrobne:



oraz całkiem współczesny grób z piękną drzewną kopułą:

na zdjęciu poniżej widać jedną z bram do cmentarza, z małymi pomieszczeniami dla stróży pilnujących świeżych grobów przed "body-snatchers", czyli złodziejami ciał, którzy zarabiali na dostarczaniu ciał nieboszczyków profesorom medycznym:


mój kotek cieszy się słońcem w nieco inny sposób:


 

4 komentarze:

  1. Piękna wiosna,a u nas dziś w nocy ma być -2*C a przez cały dzień było +6*C i wiał lodowaty wiatr.
    Pozdrawiamy więc ciepło Twoją zieloną Irlandie
    Zosia i Janusz

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety już od jutra ma być zimniej. Pewnie w Polsce będzie już teraz coraz cieplej, tak że ja będę wzdychać za polskim słońcem w mokrej a przez to tak zielonej Irlandii! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne krajobrazy, ach Irlandia, wpaść tam na chwilkę, murki kamienne bardzo urokliwe, trochę jak u mnie, my też budujemy murki z kamieni wyoranych z pól. Twój kot niezwykłej urody, wie co dobre. U nas dzisiaj błękitne niebo, słońce opromienia świat, a Tatry pysznią się na horyzoncie pobielone śniegiem. Przesyłam buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję bardzo! Musi być u Ciebie przepięknie. Mam nadzieję, że kózka szybko przyzwyczaja się do swojego nowego domu. Czekam na następne wieści spod Tater!

    OdpowiedzUsuń