niedziela, 27 marca 2011

Daffodil Day

25 marca w Irlandii to tradycyjnie już Dzień żonkila, czyli Daffodil Day, dzień w którym można dać datek osobom je zbierającym na ulicach na cel walki z rakiem, i dostać w zamian pąk żonkili. Uwielbiam zapach żonkili. W parkach i przy ulicach kwitną masowo:

nie ma w pobliżu pól ani łąk, są tylko domy i ulice, więc na co dzień pozostaje mi park. Mój lokalny park jest bardzo duży, ma ok 10 hektarów, i ciekawy, zwłaszcza ze względu na kilka małych jezior. Jest pozostałością podworską, niestety dworu już dawno nie ma. Jednak nie lubię za bardzo parków, ponieważ ich krajobraz jest "przetworzony", sztuczny, za bardzo ułożony, za mało naturalny, za mało dziki. Ale mimo wszystko bardzo dobrze że jest, ponieważ nie miałabym gdzie chodzić na spacery aby naprawdę oddychnąć, zwłaszcza że mieszkam w mieszkaniu. W parku jest ciekawa tablica przedstawiająca gatunki zwierząt i roślin typowych dla łąk irlandzkich (nazwy są po angielsku i po irlandzku):


moja łąka jest daleko, ale moje ulubione kubki mi o niej przypominają:


I co więcej, mimo że kubki są angielskie, tak naprawdę są polskie, ponieważ są produkowane pod Wrocławiem!
Posadziłam dziś w dużych doniczkach na balkon rzodkiewki, fasolkę szparagową (na razie będzie w mieszkaniu) oraz taką małą czerwoną cebulkę. Mam nadzieję, że szybko urosną.

3 komentarze:

  1. Dobrze, że chociaz masz ten park, a łąka daleko i blisko - bo w sercu :)) Kubki urokliwe bardzo. Te łany żonkili są po prostu piękne. Jesteś bardzo pracowitą ogrodniczką już zaczęlaś czarować z jarzynkami - urosna, urosną piękne i dorodne. Przesyłam buziaki pachnące porankiem w górach :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci bardzo Jolu za te jak zawsze optymistyczne i ciepłe słowa! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł z posadzeniem warzyw podoba mi sie bardzo. Nie ma to jak zdrowe wlasne warzywka. W zeszlym roku po raz pierwszy w zyciu stworzylam w naszym Lipowym siedlisku wlasny ogordek, pracy bylo sporo ale oplacalo sie bardzo. Warzywa niesamowite w smaku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń